5 Eylül 2009 Cumartesi

Futbloglar Puanlama Sistemi



Herhalde futbol blogları dünyasının en büyük yardımcılarından biridir futbloglar.com.

Bloglar ona, O bloglara destek olur güzel güzel geçinir herkes.  Bir de işin içinde farklı bir olay var normal takip sistemi dışında: "puan verme".

İster +1, İster -0.3 puanı veriyorsunuz. Ancak bu kadar zamandır takip ediyorum hâlâ sistemin nasıl işlediğini çözemiyorum. Yani kim neye göre puanlıyor anlamış değilim.

Bana sorarsanız direk yazıya bakarım. Eleştiriyse eleştiri, övgüyse övgü, bilgiyse bilgi. Ortaya konan şey her yerde olmayan, ilgi çekici, yaratıcılık gerektiren veya bana bir şeyler katan bir şeyse; direk +1 basarım oraya. -0.3 ise çok nadir kullandığım bir şey. "Yazıdaki düşünceye katılmıyorum" diyip de eksi puan vermem mesela hiç. Yalan yanlış atıp tutmalar, sadece artniyetli yazılar varsa veririm eksiyi yoksa zor.

Ama başkaları ne diye puanlamya katılıyor merak ediyorum. Mesela şu alttaki ekran görüntüsünde göreceksiniz. Flying Dutchman'in ezeli rekabet serisinden anket. Bir insan buna niye eksi verir mesela?


Sistemde bir oy çetesi var galiba. Birileri yakalasın :)

Şaka bir yana şu oylama sistemini daha tutarlı bir hâle sokabilseler, iş biraz daha ciddi olsa aynı zamanda futbloglar.com'un ciddiyeti de artar. Bu da hem onlara, hem de biz blogcu'lara yarar. Neyse zaten futbloglar yönetimi yeni bir şeyler ekliyor sürekli buna da bir yenilik gelir diye bekliyorum.

3 yorum:

ERKUT dedi ki...

evet asynen katılıyorum. bazen -7 lerde ve 20-25 kez okunmuş yazılar görüyor ve şaşırıyorum.

firat selcuk dedi ki...

şaka değil o, gerçekten var oy çetesi.. birisi geliyor ve seri halde hepsini -0.3 oylayıp gidiyor.. ya da kendi postu üste çıksın diye hepsine - basıp kendine + yağdıranlar var.. millet delirmiş..

Unknown dedi ki...

Selam,
Sitede kontak bilginiz yok. admin@futbloglar.com'dan iletisim kuralim isterseniz. Oylama sistemini her zaman icin gelistirmek mumkun. Bu konuda herkesin fikirlerini almak isteriz.

Mert