9 Mart 2009 Pazartesi

Sivasspor Bir Kabak Filizi mi?




Postu yazmaya başladığım saat 02.41, dürüst olayım yataktan kalktım geldim. Haftasonu bozulan uyku düzeni, Sabah 9'da ders olması vs gıcık bi' sıkıntı yaratıyor insanda.

Akşam "6 Pas" isimli futbol programında Serdar Bali bir kıssa anlattı. "Yarın bloga yazayım ben bunu" diye düşündüm, uyku tutmayınca geldim yazayım dedim. An itibariyle kelimeleri kafamda toplayıp kıssayı güzelleştirecek mecalim yok açıkcası. Kıssa meşhur bir şey olduğundan nette de kolayca bulabildim. İnceliyoruz:

Kavak Ağacı ile Kabak Ulu bir kavak ağacının yanında bir kabak filizi boy göstermiş. Bahar ilerledikçe bitki kavak ağacına sarılarak yükselmeye başlamış. Yağmurların ve güneşin etkisiyle müthiş bir hızla büyümüş ve neredeyse kavak ağacı ile aynı boya gelmiş.

Bir gün dayanamayıp sormuş kavağa:
—Sen kaç ayda bu hale geldin ağaç?
—On yılda, demiş kavak.

—On yılda mı? Diye gülmüş ve çiçeklerini sallamış kabak.
—Ben neredeyse iki ayda seninle aynı boya geldim bak!
—Doğru, demiş kavak.


Günler günleri kovalamış ve sonbaharın ilk rüzgârları başladığında kabak üşümeye sonra yapraklarını düşürmeye, soğuklar arttıkça da aşağıya doğru inmeye başlamış.

Sormuş endişeyle kavağa:

—Neler oluyor bana ağaç?

—Ölüyorsun, demiş kavak.

—Niçin?

—Benim on yılda geldiğim yere, iki ayda gelmeye çalıştığın için.


Aslında kıssadan hisse şu: Çalışmadan, çok emek harcamadan iyi bir noktaya geldiyseniz, ilk sarsıntıda gidersiniz.

Sivasspor için, Bülent Uygun için bunu demek asla doğru olmaz! Emeklerine, çabalarına saygım sonsuz. Ancak işi günümüz Sivasspor ve Futboluna uyarlarsak kıssadan şu hisse çıkıyor:

100 yıllık kulüplerin yarıştığı bir ligde iki yıl top oynadın/top oynatmadın diye kolayca şampiyon olamazsın. Olmaya doğru ilerlersin belki de ancak ilk fırtınada devrilirsin.

Bülent Hocam, senin fırtınan ne oldu biliyor musun?
İki Fenerbahçe maçında yediğin goller, maç öncesinde yaptığın açıklamalar. (6 gol yemem, 5 yerim vs vs)

Tabii bu fırtınaydı. Fırtınadan önce oyuncularının yorgunluğu/formsuzluğu da zaten yağmurun sessizce çiselediğinin göstergesiydi. Ardından fırtına... Bundan sonra kasırga da seni vurursa şaşırmam hocam. Sonun kabak filizi gibi olursa yazık olur.

0 yorum: