25 Ocak 2010 Pazartesi

Kulüplerin Sahipleri Taraftarlar mıdır?




Fena taktım bu konuya. Avrupa'da, Dünya'da bu işler nasıl yürüyor zerre umrumda değil. Çıkıp da "Barcelona"da bu işler böyle gibisinden cevaplar verilse de umrumda olmaz yani baştan anlaşalım. Sadece akıl yürütüyorum. Takımların asıl sahipleri taraftarlar ise, neden taraftarların Başkan seçme işlemlerinde önü açılmaz mesela?

Kulüplerimize üyelik bedellerine bakıyorum. Giriş ücretleri yani:

Beşiktaş:
Dışarıdan 2.000 TL, Aile Bireyleri (Bu konuda bir indirim olduğunu biliyorum ancak sitede bilgi bulamadım)

Fenerbahçe:
Dışarıdan 10.000 TL, Üye Eş ve Çocukları 2.000 TL, Amatör Sporcular 1.000 TL

Galatasaray:
Dışarıdan 10.000 TL, Lise Mezunları 600 TL, Aile Bireyleri 2.500 TL, Sporcular 1.250 TL

Aidatlar da genellikle 50 TL - 100 TL arası gidip geliyor.

Saçmalık bence. Başka bir açıklama bulamıyorum. Yahu böyle bir sistem olması bu zamana kadar kimseyi rahatsız etmedi mi merak ediyorum. Kulüpleri sadece zenginler mi yönetmeli? İdari kadrolar tamam da özellikle seçim zamanlarında taraftarlar neden oy vermesinler ki?
Saygıdeğer Başkanlarımız neden korkuyor merak ediyorum!

Üyelik bedelini düşürüp, aidatları biraz arttırıp buradan bir gelir etmek çok mu zor? Yoksa dediğim gibi korktukları bir şey mi var? Belli bir zümrenin seçtiği isimlere bel bağlayıp bekleriz biz de böyle.

Sonra Büyük Başkan, git artık Başkan, bilmem ne... Şu işin önünü açacak Başkan hangi takımda olursa olsun benim gözümde en cesur Başkan'dır. Pek de umrunda olmaz kimsenin ama!

Yok ama taraftar forma alsın, bilet alsın, kart alsın, hat alsın, maça gitsin yeter. Sadece taraftarlığını yapsın yani. Takımların sahipleri onlar.

4 yorum:

Burak Eken dedi ki...

Kongre üyeliğini geçtim de, Fenerbahç'de en azından taraftar kartı sistemi var. Bu kartlar, stadda bilet, kombine filan alırken ya da Fenerium'da alışveriş yaparken avantaj sağlıyor. Çok mu zor, Fenerbahçe kart sahiplerine bir de seçimlerde oy hakkı tanımak?

Ozan dedi ki...

herkes üye olsun, sonra beleş bilete oyunu satsın!
bir de bu taraftan düşünmek lazım bence.

Bay Kerahet dedi ki...

@ Ozan

bu rantçılık taraftarlara kapılar açılmadığı sürece daha etkili olur.

Dernekler falan hepsi iyi niyetli değil biliyoruz ki.

Senin benim gibi taraftarların kongrelerde artış göstermesi bu yönden de avantaj sağlar bence.

Adsız dedi ki...

beşiktaş'ta üye eş ve çocuklarına 500 lira.