23 Haziran 2009 Salı

Zan Galatasaray'da Ne Yapar?


Aslında böyle bir analizi yaptığıma hala inanamıyorum ya neyse. Gökhan Zan, Şampiyonluk maçına Beşiktaş Kaptanı olarak çıkan, Ulusal Takım'da oynayan bir adam. Tanım güzel. Ama tanım, içeriğini ne kadar anlatıyor? Galatasaray topraklarında ne anlam ifade edecek bu? Biraz uzun olacak yazı ama umarım sıkılmazsınız...

Galatasaray, 8 sene önce Ahmet Yıldırım - Ayhan takası yapmıştı. O dönem Talay Erker "Bu transferi Galatasaray ne amaçla yaptı bilinmez. Performansı kötü bir Ayhan'a karşılık Ahmet Yıldırım'ın verilmesi çok ilginç. Ama neticede futbol bu. Bir bitki bir toprakta yetişmez. Aynı çiçeği alırsın 5 m ötedeki toprağa gömersin, orada filiz verir, büyür, gelişir. Ne olacağını futbolda bilemezsin" demişti bir hazırlık maçında. Aynen böyle olmuştu. Bu yetenekli oyuncuların aynı şehirde, büyüklüğü tartışılmaz camiaların birisinde vasat iken, diğerinde yıldızını parlatması nedendir?

Servet'ten örnek vererek açıklayalım. Servet, Galatasaray kariyerinin 3 ya da 4.haftasında bir açıklama yapmıştı Galatasaray Tv'ye. Orada; "Ben insanların bana güveniyle, oyunuma pozitif anlamda katkı yapıyorum. Üzerimde negatif anlamda baskı olunca, bana insanların güvensizliği arttıkça benim oyunumda aynı derecede etkileniyor. Taraftarlardan tek isteğim bana güvenmeleri, destek olmaları. O zaman daha faydalı olacağıma inanıyorum Galatasaray'a" demişti. Dediğini yaptı da. Belki de gerçek problem buradan kaynaklanıyor. Üzerinde var olan baskıdan. Daha doğrusu kafasının rahat olamamasından.

Camiaların dışarısından bakınca bir futbolcunun en rahat kafayla top oynayabileceği takım Galatasaray. Nedeni ise "Taraftar Baskısı"nın en az olduğu takım olması. Fenerbahçe ve Beşiktaş taraftarı sevmediği, performansını beğenmediği oyuncuyu sahada mahveder, eleştirir, homurdar. Özellikle çizgi adamları, sahaya yakın Fenerbahçe ve Beşiktaş taraftarları konusunda üst düzey sıkıntılıdır. Baskı bu adamlar üzerinde aşırı derecededir. Baskı bu adamlar kadar olmasa da, diğer oyuncular içerisinde de yüksek miktarda vardır. Galatasaray ise bu konuda geride. En basitinden Fenerbahçe ya da Beşiktaş'ta takımda Volkan Yaman+Sabri ikilisi olsaydı, tribündeki taraftar sahaya inip kovalardı. Yıllardır Sabri'ye, bu sene sıfır olan Volkan'a tepki gelmemesi bunun bir örneği. Hele Sabri'nin hala kovalanmaması. Yani Galatasaray futbolcusu taraftarlarından en az tepkiyi gören futbolcu. Hatta maç içerisinde bireysel olarak futbolcularına en çok tezahürat yapan taraftara sahip Galatasaray. Bu sebeple diğer takımlardan daha rahat top oynamaktalar çoğu maçta. Eğer yetenekli iseler de performansları pozitif yönde artma göstermekte bu futbolcuların.

Yani Gökhan Zan'ın Beşiktaş'tan farklı olarak elinde daha az yiyeceği bir taraftar baskısı var. Lakin, bu kendisi hakkında şu an şüpheler besleyen Galatasaray taraftarı için iyi oynaması gereken, en azından iyi başlaması gereken bir sezon var. Servet gibi bir örneği daha taze yaşayan bir takım için Zan'ın bu çıkışı fazla şaşırtmaz. Aksi hiç şaşırtmaz. "El bombası" diyorum ben ona. Gerçekten nerede patlayacağı belli değil. Yapması gereken Rijkaard gibi bir teknik adamın elindeyken, sezona iyi bir başlangıç yapması. Bir Servet olamayacağını da bizim öngörmemiz, kendimize söylememiz gerekiyor tabii. Gerisini zaman gösterir.

0 yorum: