7 Ocak 2011 Cuma

Futbolcu Röportajı Yapmak




Dün Lig TV'de Ömer Güvenç'in Guti ile yaptığı röportaj vardı. Ülkede futbolcular zaten az konuşuyor, biz de böyle şeyler bulduk mu göz kırpmadan izliyoruz tabii.

Bir şey dikkatimi çekti. Röportaj her zamanki gibi "fix" sorularla başladı. Konu Türkiye'nin futbol olarak Avrupa'nın neresinde olduğuna geldi. Buraya kadar yine iyi gidiyordu. Tamam, her Avrupa'lıdan kıyas istemek gibi bir hastalığımız var (yıllardır sorulur ve alınan cevap değişmez) ama biraz yaratıcı olun yahu. Ömer Güvenç, Guti'nin magazin basını ile derdini sordu önce. Guti de "ben sadece yaptığım iş konuşulsun istiyorum" gibisinden cevap verdi. Bunun üstünden iki dakika geçmeden Ömer Güvenç'in sorusu "İspanyol kızları mı daha güzel, Türk kızları mı?"... Tabii makara falan gitti orada konu...

Sonra düşündüm acaba ben olsam ne sorardım diye. Daha doğrusu, Guti'den neyi duymak isterdim bu aralar?

- Altyapıdan kampa katılan Muhammet hakkındaki düşünceleri?
- Orta sahada mı yoksa forvete yakın bölgede mi oynamayı sevdiği?
- Eski bir Madrid'li olarak Barcelona'nın şu aralar insanlara yaşattıklarına bakışı?
- Artık nerdeyse 2 takımın rekabetine dönüşen İspanya Ligi hakkındaki düşünceleri?
...

İki dakikada bunlar geliyor insanın aklına, düşünsek neler çıkar kimbilir. Bunları duymak, "Futbolu ne zaman bırakmayı düşünüyorsun?" sorusundan daha güzel olurdu herhalde. Ömer Güvenç'den bu saatten sonra bunları düzeltmesini beklemek belki saçmalık da, yeni yetişen muhabirler falan uymaz inşallah bu amcalara.

Magazin değil, futbolu konuşabilen. Haber değeri değil, futbol değeri olabilen sorular ve cevaplar sanırım herkesi daha çok tatmin edecektir. Nitekim Guti'nin gitar çaldığını bilmek güzel bir anektod olabilir ama muhabbet o çerçevede gittiği sürece -hatta istek şarkıya götürmek olayı- bir halta yaramıyor. Ben, Guti gibi bir futbolcudan "yararlanmak" istiyorum. Benim gibi başka insanlar da vardır kesin. Magazinin futboldan tamamen gitmesi imkansız da, futbol muhabiri olan adam magazin yapmasın bari.

fotoğraftaki çocuk da içimizi kıpır kıpır eden genco Muhammet. Şimdi Ömer Güvenç capsi koyup da ortamı bozmayayım dedim. eheh.

2 yorum:

aks111 dedi ki...

maalesef o sorular devam ediyor.dün ömer erdoğana sorulan soru şu;bu sezonda bursaspor,şampiyonluk un adaylarındandır diyebilir miyiz ?.ne yani şimdi bu.yok baba biz düşüşe geçicez ya şampiyonluk falan bi tane yeter ne yapalım falanmı dicek :).sorunun içinde alıcağın cevap var.o zaman ne gerek var sormaya.

BasitOyna Blog dedi ki...

Çok doğru tespitler. Bu yüzden ben medyaya daha fazla genç insan girmesi gerektiğini düşünenlerdenim. Biraz beyin fırtınası gerek.