11 Mayıs 2009 Pazartesi

Harry Kewell Ayaklanması


Harry Kewell, Ankaragücü maçında 93.dakikada zaman geçirmek, oyunu yavaşlatmak adına Arda Turan'ın yerine oyuna girdi. Maç ne şampiyonluk maçıydı. Ne bir kupa finali. Galatasaray'ın 100 tane yapsa 95'ini kazanacağı bir lig maçıydı. Kewell'ın, Bülent Korkmaz tarafından 93.dakika civarında oyuna alınması hemen hemen bir çok Galatasaray'lı futbolseveri sinirlendirdi. Sinirlenme nedeni ise açık Kewell'a olan sevgimiz. Ona ve kariyerine karşı olan saygımız. 30 yaşında bir futbolcu bu. Ne oyuna girerse alacağı paraya ihtiyacı var, ne de takımı geride son bir ümit oyuna giriyor. Bizim isyanımızın o gün milyonda birisini gösterse "hoca ben girmiyorum koy gençlerden birisini dercesine bir hareket yapsa" ya da Lincoln gibi "Coach fuck off" dese, şu an bunu tartışıyorduk muhtemelen. Ama hazırlanıp oyuna girmesi, ayağına top değmeden maçı bitirmesine rağmen, bu profesyonel davranışları onu hem taraftarlarının gözünde, hem de hocasının karşısında bir adım daha büyüttü.

Hani sakatlıkları yüzünden, 60'dan sonra yavaş yavaş gezinmesine sebep olan kondüsyonu yüzünden Harry Kewell adından beklediğimiz performansı tam olarak göremedik belki ama Harry Kewell adından beklediğimiz "Profesyonellik" ve "Ruh"u fazlası ile gördük aslında. Hatta ne yalan söyleyim ben bu kadarını bile beklemiyordum. Tutup 2 Hamburg maçında 135 dakika stoper oynaması, bunu ilk maçta "ben istiyorum" dercesine yaptığı hareket, Galatasaray forması ile daha 7.saniyesinde gol atması, saha içerisindeki davranışları, Olympiakos maçında kart isteyen rakibine "ooo meen fuck oooofff" çekmesi, Fenerbahçe derbisinden sonra Fenerbahçe soyunma odasına gidip yaşananlardan dolayı özür dilediği rivayeti bile daha çok büyüttü gözümde. Neticede "Profesyonel" anlamda bu kadar özveri ile çalışan, uzun süredir pek yabancımız olmamıştı. İsyanımız onun böyle küçük düşürülür gibi davranılmasına. 93.dakikada zaman geçirmek için sahaya sürülmesine. Sakatsa hiç oynatma. Oynatacaksan da rakip 10 kişi kaldıktan sonra al da, Arda - Lincoln - Kewell, Baros'u izleyelim.

Aslında O'nu neden sevdiğimiz bu sözlerinde gizli; "If anyone wants to say their fans are better (than Galatasaray's), I would bet money that they are not"

0 yorum: