25 Kasım 2010 Perşembe

Basından Öğrendiklerimiz: Beşiktaş Harcar

En son bu akşam -malesef çok karşılaşıyoruz adamla- Sergen Yalçın'dan duyunca merak ettim. Kendisi "Beşiktaş bu sene büyük harcamalar yaptı, başarılı olmak zorundalar" diyordu. Geçtiğimiz transfer döneminde takımlar ne kadar harcama yapmıştı diye bakayım dedim. Çünkü bizim basında ben kendimi bildim bileli Beşiktaş'ın harcamaları konuşulur. Her zaman Beşiktaş harcamıştır ve karşılığını almamıştır.
Geçen transfer döneminde Beşiktaş 9.4 milyon, Galatasaray 18 milyon, Fenerbahçe 22 milyon harcamış. BJK 2.5, GS 15 milyon kazanırken FB 0(sıfır) kazanmış.
Yani Fenerbahçe en masraflı takım olmuş. Ve şu an bakarsak Beşiktaş Avrupa'da olduğu için karşılığını almış görünüyor.

Şimdi işe geçmiş dönemleri katmayalım. Bu "ezbere" algının oluşmasında Tabata'ların etkisi olmuştur elbet. Ancak Fenerbahçe'nin de hesapları o kadar temiz değil. Bir Topuz var mesela. Olayın etkisi altında konuşulmayan masrafı. Cristian'ın bonservisi ne kadar alınmıştır? Santos ile birlikte "paket" olarak nasıl alınmıştır? Yani geçmişte iki takım da saçma transferler yaptı. Ama basın bize "Beşiktaş Harcar"ı öğretti. Siz de yediniz mesela. Ya da Nihat Kahveci'yi ilk günden beri maaşı/bedeli oranında ezdiler. Emre B'yi öyle yapmadılar.

Şimdi olayın "Guti bedavaya geldi, ama o yaşta maaşı ne kadar yeaee" yönü var dersen, Mamadou falan derim. Ama basın işte. Ne konulursa önüne yiyor millet. Oysa ki bunlara bakmak zor değil. Google'ı "turk kızı cam sex" şeklinde aramalardan öte kullanmayı bilmiyoruz sanırım.

Fenerbahçelileri zaten geçtim de, bari bizim Beşiktaş'ın taraftarına söyleyeyim dedim. Hani kötü bir şey değil, kendi harcadıklarımızı bilelim tabii ki. Ama şu denyoların dediklerine hemen inanmayalım. Sergen lan. Neyse. Bu ülkede "göte göt derler" diye bir söz var, ama "söz" yani. Yoksa herkes bir şeyleri diyemiyor, basına küfredince kızıyorsunuz sonra.


ekleme: bir süredir yoktum buralarda pek. taşındık falan. arada vizeleri de atlattık. yokluğumuzda garip şeyler oldu da neyse. anladın sen onu. te allam.

3 yorum:

Arif dedi ki...

Beşiktaş'ın harcar görünmesinin sebebi çok para vermesi filan değil, çok paralar verip hiçbişey olmayan oyuncuların varlığı.
Nihat, Emre'nin Fenerbahçe'ye yaptığı katkının onda birini yaptı mı Beşiktaş'a?Mehmet Topuz olayına bakarsak da sansasyonel transferini filan geçiyorum, bu sene takıma katkısını her Fener maçını izleyen görür.
Fenerbahçe'nin para verip de hiç oynamayan, oynamayan saçma sapan oyuncuları yok en azından.Beşiktaş'ın kadrosu saçma sapan bisürü oyuncuyla dolu.

kartalizma_okan dedi ki...

Evet zaten Fenerbahçe kadrosunda Cristian, Santos, Bilica da şaheserler ortaya koyuyor. Harikasın basın. gücenme galatsaray demeden de geçemiyorum :D

M.Topuz'u bu sene izlemedim ama geçen sene ve bu seneki Avrupa maçlarındaki bi kaç şutundan başkasını da bilmiyorum.

Her neyse.
Basın siz bişey yazmayın. Blogları okuyoruz biz zaten. Siktir et yorulma.

Adsız dedi ki...

kanka sen niye yazıyorsun ki.