14 Nisan 2009 Salı

Lincoln'e Saydırmak!


"G.saray’in sorunlu yıldızı Cassio Lincoln, F.bahçe derbisi sonrasında takım arkadaşlarını bir kez daha çıldırttı. Büyük umutlarla transfer edilen ve beklenen performansı bir türlü sergileyemeyen Lincoln, pazar günü bir hayli gergin geçen derbi sonrası soyunma odasına F.bahçe formasıyla gidince, sarı-kırmızılı futbolcular çileden çıktı. Sahada futbolcuların birbiriyle kavga ettiği sırada uzak bir köşede Roberto Carlos ile omuz omuza olayları izlemeyi tercih eden brezilyalı’nın karşılaşma sonrasındaki vurdum duymaz tavrı bardağı taşıran son damla oldu. Aydınus maçı bitirdikten sonra soyunma odasına F.bahçe formasıyla gelerek tepki toplayan Lincoln’ün rahat tavırları üzerine arkadaşları şaşkınlıklarını saklayamadı. Bir şey söylemeden duşunu alıp ardından soluğu F.bahçe soyunma odasında alan Lincoln’ün umursamaz hareketleri sert tepki gördü. Sahada varlık gösteremeyen Brezilyalı’nın halini gören futbolcular, “G.saray soyunma odasına F.bahçe formasıyla gelinmez. bu umursamaz davranışlara artık bir son ver” diyerek lincoln’e uyarı ateşinde bulundular. öte yandan karşılaşma öncesinde sarı-kırmızılı taraftarların üzerine emre belözoğlu’nun resimlerini yerleştirdiği ‘1 dolarları’ yerden “zengin olduk” diyerek toplayan lincoln, hasan şaş’ın hışmına uğradı. hasan’ın “bırak o paraları. alt yapımızdan yetişip, F.bahçe’ye gitmiş bir futbolcunun resimleri var o dolarların üzerinde” sözleri üzerine Lincoln paraları cebinden çıkarttı ve yere attı."

Vatan'ın bugün Lincoln'ün üzerinde Fenerbahçe forması montajlayarak verdiği haberdi bu. Formayı felan öperken. Peki Lincoln ne dedi?

Bu konuda çok kısa konuşmak istiyorum. Çünkü bu benim aslında hiç ilgilenmemem gereken bir mesele. Söylenebilecek tek bir şey var; bu fotomontajı hazırlayan kişi bence gerçekten karakter zaafları olan bir kişi. Her şeyden önce benim ne karakterime ne de profesyonellik anlayışıma böyle bir şeyi yapmak sığmaz. Bunu taraftarlarımız takdir edecektir. Bu fotomontajı hazırlayan kişi bana olduğu kadar, taraftarımıza da büyük bir saygısızlık yapmıştır. Bunu yapmaya cesaret edebilecek bir kişinin ben aile hayatını da merak ediyorum ve düzgün olabileceğini düşünmüyorum. Bence bu büyük bir karakter zaafı örneği. Türkiye’de giydiğim tek formanın Galatasaray forması olduğunu, öptüğüm tek armanın Galatasaray arması olduğunu tüm taraftarımız biliyor. 25 milyon Galatasaray taraftarına yapılmış çok büyük bir saygısızlıktır bu. Bu fotomontajı yapan ve bu haberi hazırlayan kişinin bize haberinin doğru olduğunu kanıtlamasını istiyorum. Çünkü bu inanılamaz ve kabul edilemez. Doğru olmadığı aşikâr bir haberin yanı sıra okurları kandırmak üzere hazırlanmış bir fotomontaj. Ve bu gazeteci ta ki gelip bizi yaptığının doğruluğuna ikna edene dek kendisini önemsememizi beklemeyecektir herhalde.

Bu haber beni ne yazık ki çok şaşırtmadı. Buradan Galatasaray taraftarına seslenmek istiyorum. Üzülerek söylemem gerekiyor ki hakkımda yazılanların yüzde 99’u asılsız. Bizi takip eden herkes benim hiç röportaj vermediğimi biliyor. Dolayısıyla benim ağzımdanmış gibi yazılanların ne yazık ki hiçbiri gerçek değil. İkinci dönemin başında bir basın toplantısı yaptım. Tüm basın mensubu arkadaşlardan saygılı olmalarını istedim. Fakat görüyorum ki bu saygıyı göstermiyorlar. Taraftardan rica ediyorum lütfen benim hakkımda gazetelerde okuduklarına inanmak yerine Galatasaray’ın iletişim kanallarında gördüklerine ve televizyonumuzda izlediklerine güvensinler ve onların doğru olduklarını bilsinler. Düşündüğünü söyleyen, söylemek isteyen biriyim. Bu tip asılsız haberleri hazırlayanlar gibi imzasız ya da isimsiz beyanlarda bulunup, söylediklerimin arkasında durmamak benim karakterime uymaz. Dolayısıyla kendimi bunları söylemek zorunda hissediyorum…

Türk basınının ileri bir adım atamayacağına olan ispatlardan birisidir bu. Batuhan olayı gibi, vur abalıya ya da Adriano Fener'de haberlerini yapan basın felan değildir. Basit bir saha içi fotoğrafını senaryo yapan gazeteci, gazeteci değildir. Tribünlerin ... bunu da yazın sloganının 1.kısmıdır.

0 yorum: