6 Haziran 2010 Pazar

Sen Yoksan Her Şey Eksik


Siz, Obi Mikel'in, Ferdinand'ın, Essien'in sakatlıkları yüzünden üzüledurun, bizim Busker ile ortak kahramanımız yok diye kupayı izlememeye bile karar verdik neredeyse. Ama anısını yaşatmak için izleyeceğiz. Hoş, Obi Mikel, Ferdinand veya Essien yok diye neden "kimi izleyeceğiz yææ" oluyor anlamıyorum. Mis gibi Xavi, Iniesta, C.Ronaldo, Messi, Tevez, Sneijder, Agüero, Forlan, Rooney, Lampard, Gerrard, Torres, Kaka, Robinho var iken Obi Mikel'in veya Ferdinand'ın seyir zevki açısından bir şey ifade etmesini anlayamadım. Daha iyi hatta olmamaları arkadaş. Ne güzel çatır çatır gol yer işte bu takımlar. Hele hele üst seviye 1 futbolcu, orta seviye 2-3 futbolcu ile turnuva sürprizi olması beklenenleri de anlayamadım. Sürpriz Fildişi değildir. Mesela; İtalya'nın yarı final görmesi sürprizdir bu şartlarda. Alın size sürpriz takım. Portekiz. "Ahmet Akçan'ın Portekiz versiyonu Querioz" ile bir takım başarıya ulaşırsa ne mutlu. Hele başarısızlığı 2 kelime ile özetlemek istersek vereceğimiz cevap olan "Raymond Domenech" ile Fransa'nın bir yerlere gelmesi. Sürpriz takım budur. Herneyse, biz kahramanımıza dönelim: Muhammed El-Deayea..!

Futbol tarihinin en fazla milli olan kalecisi. 181 kez. 177'si resmi maçlarda. 1994'ten 2002'ya kadar bütün Dünya Kupalarında bulunmuş ve gol yemiş bir isim. Kaleyi korumuş diyecektim aslında ama gol yemiş daha uygun düştü kendisine. 2006'da da kadrodaydı ama oynamadı. Gol yemediği futbolcu kalmadı diyorlar. Hatta Al-Hilal'de kaleyi O'nun koruduğunu gören Gerets, O'na 30m'den bir tane sallamış ve golü atmış, attıktan sonra da; "Çok şükür, ben de bir tane attım" diyerek teklifi kabul etmiştir. Hoş, Gerets'in bu adam kaledeyken şampiyonluk kazanmasına Hıncal Uluç bile; "yahu o kadar inanamadım dedim ben Haşmet, ama ilk kez bir şeye gerçekten inanamadım" dediği rivayet edilmiş, ardından da "Hıncal Abi, ben Haşmet değilim Mehmet'im" cevabını aldığı Ntvspor stüdyolarından yayılan bir şehir efsanesi olduğu da rivayet edilmiştir.

Arap futbolunun efsanesi olarak anılır. Suudi Arabistan'ın Asya Kupası kazanmasını kurtardığı penaltılarla sağlamıştır. Lakin, 10 Dünya Kupası maçında 25 gol yemesi de gözlerden kaçmamalıdır. Gözler O'nu arayacak tabii ki. Top kalesinden geçerken uzun siyah eşofmanı ile oradan oraya atlamasının ve topun ağlara gitmesini engelleyememesinin bizim için bir burukluğu olacak elbette. Tabii ki son olarak da bayrağını hangi ülkenin kalecisine teslim edeceğini bekleyeceğiz. Beklentimiz, Kuzey Kore. Honduras da olabilir. Göreceğiz. Ama El-Deayea'yı ve siyah eşofmanı ile uçmasını değil...

6 yorum:

pecuchet dedi ki...

ahahahahahahaha:)

SirEvo dedi ki...

Herhangi biri yok diye DK'nı izlememek mi? E bu bildiğin mallık olurdu. :)

felix mourinho dedi ki...

@SirEvo

zaten asıl sebep o. :D ama gözlerimiz el-deayea'yı arayacak. hatta maçları siyah eşofmanlar ile izleyeceğiz blog olarak.

SirEvo dedi ki...

Siyah eşofmanlar da iyimiş. :D

pecuchet dedi ki...

o zaman bende şampiyonlar ligini ve hertha maçlarını gri AŞORTMANla izleyecem.

felix mourinho dedi ki...

@busker

sdljfklsjlkşsjfklsaahahahaha. gabor kiraly. barış özbek ve ayhan akman saç bandını da ben getireyim.